Chapter 1 - New Neighbours

*14 september*
 
Vanessas Perspetiv:
 

Jag kollade ut genom fönstret och såg killarna bära in flera kartonger, en efter en. Tänk att de flyttade till Stratford. Och den här gatan av alla. Jag thar träffat de en gång och jag hatade alla fem redan då, speciellt Justin som trodde att han var något, och nu är jag tvungen att träffa de varje dag. Grannarna kommer flytta när som helst. 
"Vet du varför de flyttar hit?" frågade jag Belle och vände mig mot henne med armarna i kors.
"Säkert buisness, eller så är polisen efter de i LA" svarade hon enkelt och ryckte på axlarna. 
Belles mobil plingade till. Hon tog upp den ur fickan och läste meddelandet högt.
"Jackson säger ´möte klockan 7 var hemma då! Säg till de andra´ verkar som att han har något viktigt att säga" sa hon med ett leende och gick ut ur rummet.
 
Jag gick ner till källaren och såg endast Liam och Belle som låg bredvid varann i soffan med teven på. Jag gick lite längre fram till de så jag kunde se om de sov eller nåt för de var ovanligt tysta. Liam sov med armen runt om Belles midja och hon kollade på teven som hade en låg volym. Jag viskade ett lågt ´hej´till henne och hon svarade mig med ett leende. 
"Vet du vart Tyler är?" viskade jag. Hon skakade på huvudet som jag besvarade med en nick samtidigt som jag vände mig om och tog upp min mobil ur byxfickan.
"Vart ska du?" frågade Belle när jag var påväg mot trappan.
"Leta reda på Tyler"
 
Jag gick upp till hallen och satte på mig mina skor. Jag hade inget att göra och precis som vanligt är det en långtråkig söndag. Tiden gick alltid så sakta och man bara satt där och väntade tills det blev måndag och skolan började. Jag ringde Tyler, men jag kom direkt till telefonsvararen så jag la på och då öppnades dörren utav Tyler och Jackson.
"Hej, vart har ni varit?" frågade jag de men fick en fråga tillbaks istället för ett svar.
"Vart ska du?" frågade Jackson. "Har inte Isabelle sagt till dig att vi har möte snart?"
"Jo, men det är ju om en timma?" sa jag men det lät mer som en fråga. Jag klistrade fast ett fejkat leende mot honom.
"Vad skulle du hinna göra på en timma?"
"Träffa Haley, varför så många frågor för?" svarade jag med en röst som inte var så allvarlig samtidigt som jag gick ut mot dörren. Egentligen ville jag bara ut, eller leta efter Tyler eftersom de andra låg helt döda i soffan. 
Jackson vände mig om med sin hand och kollade rakt in i mina ögon.
"Jag vill inte att du missar det här Nessie, det är viktigt!"
"Okej, jag lovar".
 
Vad skulle jag göra ute ens? Haley var och hälsade på hos hennes morförläldrar och jag hade ingenstans att ta vägen. Jag stod vid vägen och glodde på Justin och hans "gäng". Jag ville inte gå mot det hållet, det sista jag ville var att få träffa de. Det störde mig att de skulle bo cirka fyra hus ifrån oss och träffa de varje dag.
Justins blick for upp mot mig. Han kollade på mig och det var då jag fick tanken att jag kollar på honom så jag vände mig på en gång och började gå framåt. Jag visste att hans blick forfarande var på mig, med ett flin, och kommer vara det ett tag till. Varför är jag så dum för? Varför kunde jag inte ta bilen istället? Vid det här tillfället önskade jag att jag satt kvar hemma med de andra. Vart ska jag ta vägen?
 
Jag promenerade till Starbucks eftersom jag inte hade något annat för mig. Och om Justin skulle få se mig hemma redan nu skulle han säkert förstå att jag bara ville gå ifrån honom, vilket jag förstås ville när han fick syn på att jag stod där som ett fån och glodde på honom.
 
Jag klev in genom dörren och det plingade med den lillaringklockan som hängde vid dörren. Ett fåtal personer satt och fikade och pratade, precis som jag, Belle och Haley brukar göra efter skolan ibland.
Jag gick fram till kassan och beställde lite kaffe som jag tänkte gå hem med. Jag visste vad alla där hemma gillade och beställlde deras favoriter. De kommer nog bli en aning överaskade. Och så kanske Justin och hans "liga" tror att jag gick ut för att köpa det här, och det är bra. 
 
 Min mobil plingade till och jag tog upp den ur fickan. Fick ett meddelande från Belle och låste upp mobilen för att läsa sms:et.
 
 
                                                          Hej, vart är du? Tyler är redan hemma :*
 
 

Jag knappade in ett kort meddeande till henne. 
 
 
                                                                  Jag vet, kommer nu :*
 
 
 
"Jag är hemma!" ropade jag när jag klev in genom ytterdörren. Belle stuttsade fram till mig med ett stort leende viket fick mig att börja le.
"Har du köpt kaffe?! Från Starbucks?!" hennes leende blev ännu större.
"Ja, haha. Varför är du så glad för?" frågade jag henne.
"Därför..." svarade hon samtidigt som hon vickade på ögonbrynen och jag skrattade åt henne.
 
Vi gick in till köket där alla andra var. De vart så förvånade när de såg vad jag hade lagt på bordet.
"Varför är ni så förvånade för? Jag har faktiskt pengar..." skrattade jag.
"Jo visst, men trodde aldrig att du skulle köpa det till oss alla utan att vi ens bad om det" sa Liam.
"Ha-ha" sa jag och kollade snett på honom. Han flinade bara som vanligt.
"Ta era drycker och gå till vardagsrummet" sa Jackson så vi kunde starta "mötet" eller vad man ska säga.
 
"Jag har planer..." började Jackson och kollade på oss alla som satt knäppt tysta och lyssnade på honom. "Vi vet inte varför Justin och hans gäng flyttade hit. De visste att vi bodde här så de har nog tänkt på någonting som de vill göra mot oss, Stratford eller någon annan. Jag tror inte att de finns en chans att de flyttade hit av en slump. Vanessa" Jackson kollade rakt på mig så att min uppmärksamhet skulle vara 100 % på honom, vilket det redan var.
"Ditt jobb är att få reda på vad de har för planer här."
"Jag? Men..." Jackson avbröt mig. När han inte var klar ville han inte att någon skulle avbryta honom.
"Precis, du! Du ska bli hans "bästa vän" i skolan. Du ska försöka få honom att bli förälskad i dig. Men du får absolut inte gilla honom! Allt det här är en lögn" vår ögonkontakt avbröts för han vände sig mot Liam.
"Liam, du ska hjälpa Vanessa, du ska också försöka få fram något sakta men säkert utan att de börja misstänka något". 
Liams blick mötte min med himlade ögon. Jag gav honom ett snett leende samtidigt som jag ryckte på ena axeln.
"Jackson, det här går inte. Jag kan inte göra det här!" sa jag med en skakig men ändå lite hög röst.
"Ja, jag håller med henne" sa Liam.
"Ni ska även om ni inte vill".
"Hur? Hur ska Justin Bieber bli förälskad i en vanlig tjej som jag? Jag är inte ens populär i skolan".
"Du ska få honom att tro det. Han vet ju inte vilka de populära är eftersom han är ny"
"Och jag? Vad ska jag göra då?" frågade Liam.
"Som jag sa, få ut något från hans käft utan att han märker det".
Liam suckade högt och kollade ner på sina fötter. Mina ögon kollade på mina naglar som jag lekte med.
"Vi andra ska vara försiktiga och "skydda" de" sa Jackson och gjorde en gest med sina fingrar.
Jag tog mitt kaffe från bordet och drack det lilla som fanns kvar i muggen.
"Uppfattat?"
Alla nickade med huvudet som svar.
"Bra. Kom ihåg att de får inte märka något, avslöja ingenting nu. Tro mig, jag känner Justin, han kan vara smidig med saker ibland."
Jag sträckte på mig och gick upp till mitt rum utan att säga ett ord till de andra. 
 
Efter jag bytte om till pyjamas gick jag ner igen för att hämta min mobil som jag glömde i köket. När jag tog den sa jag "god natt" till alla som vart förvånade för att jag skulle sova redan nu. Men jag vet själv att jag kommer somna minst om en timma. 
Jag la mig ner i sängen under mitt täcke med mobilen. Jag satte på alarm och la mobilen på nattduksbordet som var bredvid min säng. Jag tänkte om vad som skulle hända imorgon. Hur skulle jag lyckas bli vän med Justin? Han kommer säkert att hata mig och vilja ha någon bitch som Jessica för att få ett engångsligg. Jag ryste av tanken, Jessica kommer att be för att få ligga med honom. Ska jag låta han komma fram till mig, eller tvärtom? Han kommer säkert inte ens att vilja komma fram tilll mig, snarrare försöka komma undan från mig.
Imorgon börjar allt, och det är då vi får veta vad som kommer att hända...
 

Första kapitlet, vad tycker ni? :)
Kommentera

Ni får jätte gärna följa oss på Instagram --> @Biebsstories
PUSS&KRAM!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jätte bra

2013-11-06 @ 23:15:32
Postat av: Sarah

Hej älskar din novell
Kan vi ha ett länkbyte? Om du är intresserad skriv det i en kommentar i min blogg ;)

2013-11-07 @ 20:51:40
URL: http://mybiebslovestorys.blogg.se
Postat av: Anonym

Jättebra!!

2013-11-07 @ 23:13:15
Postat av: Vicky

OMG VA BRAAAA!!

2013-11-09 @ 23:44:24
Postat av: Hedil

Jätte bra från första kapitlet du var bra

2013-11-15 @ 09:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback