Chapter 4 - Movie-Time

Previous:

"Har du någonsin rökt?" frågade jag.
Hon skakade på huvudet.
"Kom vi börjar nu. Tror inte mrs.'Sawyer skulle gilla att vi kommer försent till kvarsittningen" sa hon med ett fnitter och reste på sig.
"Jag tror inte att hon gillar oss alls." sa jag och reste på mig.
Vanessa skrattade vilket jag också gjorde. Sedan gick vi in mot skolans byggnad.

Vanessas perspektiv:
Äntligen var kvarsittningen slut. Hela skoldagen var slut. Äntligen med helg och sömn.
Jag och Belle skulle gå och hyra en skräckfilm som hon så gärna ville kolla på. Sedan skulle vi ha ett möte hemma på kvällen och kolla på filmen.
Jag skickade ett kort sms till Belle

                                      Har slutat, hämta mig :*

En halvminut efter svarade hon.

                                                  Påväg! :)


Jag gick ut till parkeringen och väntade på att Belle skulle komma med bilen och hämta upp mig. Jag satte mig på trappan och spelade Flappy Bird på mobilen. Mitt rekord är 12, inte så bra som Belle, 86. Fattar inte hur hon klarade komma så långt!
"Tjena" sa Justin och satte sig bredvid mig. Han tände en cigg och tog ett bloss.
"Vänta, vänta" svarade jag för att är på 9, 10. Död.
"Fan, jävla skitspel... Hej" log jag mot honom. Han skrattade åt mig.
"Vad är ditt rekord?" frågade han.
"86."
"Sluta ljug nu, vad är det?" skrattade han. Han visste att jag ljög.
"12."
"Haha, du suger ju!"
"Tack för påminnelsen... Vad är ditt rekord då?"
"241."
"Är det ens möjligt?!" sa jag med en chockad min.
"Om man heter Justin Bieber, ja, då är allt möjligt" sa han med stolthet. "Bara losers har 12 som rekord."
"Ey!" sa jag och boxade till honom så hårt jag kunde.
Vi skrattade och blev sedan tysta. Justin tog bort fimparna ur ciggen och tog ännu ett bloss. Jag studerade allt han gjorde. Hans bruna hår som stack upp på huvudet och var rakad på sidorna, hans ögonfransar som var jävligt långa och hans rosa läppar som hade en perfekt form. Jag hade bara lust att dra mina fingrar igenom hans hår och bara röra hans läppar och njuta. Inte hångla, utan bara röra de med mina egna läppar. Det hade varit perfekt. När jag insåg vad jag höll på med kom jag tillbaka till verkligheten, han får inte märka hur jag kollade på honom. Eller gregglade över honom. Han är ju så perfekt.
"Justin! Hej älskling" hörde jag en pipig röst ropa på hans namn bakifrån och sedan sätter sig bredvid honom och kysser honom. Den pipiga rösten tillhörde bitchen Jessica. Onej.
"Hej" hälsade Justin tillbaks, fast inte lika glatt som Jessica.
Snälla Gud låt Belle vara här nu, snälla! Jag bad för mig själv att Belle skulle vara här nu så jag slapp Jessica. Hon skulle inte klara av att sitta här i en minut innan hon skulle börja kommentera och kolla snett på mig. Och jag orkar inte med det just nu, speciellt inte efter det som hände imorse.
"Jag ska väl gå nu, vi ses" sa jag samtidigt som jag tog min väska och reste på mig.
"Hey Vanessa!" ropade Justin efter mig.
Jag vände mig om och kollade på honom.
"Behöver du skjuts?"
"Nej, tack. Belle kommer nu och hämtar mig" svarade jag och log ett tacksamt leende mot honom. "Hejdå!" sa jag och vände mig om och gick därifrån så fort jag kunde.

Jag satte mig i bilen i framsätet bredvid Belle. Vi hälsade på varann sedan körde hon iväg.
"Vad ska vi hyra för film?" frågade jag henne.
"Något super läskigt!" fnittrade hon.
Jag skrattade och skakade på huvudet åt hennes min.
"Jag har hört att Conjuring är läskig" sa jag.
"Det har jag också hört" sa Belle.

Hon parkerade bilen, låste upp bältet sedan gick vi ut från bilen in till butiken. Vi gick rakt fram till filmerna. Vi kollade efter filmer där det stod "Skräck" överst på hyllan. Vi letade efter en bra, läskig film som vi båda villle se.
"Hitta den!" sa Belle till mig några minuter efter allt letandes samtidigt som hon höll upp filmen.
"Vilken? Conjuring?" frågade jag.
Hon nickade på huvudet och läste på baksidan. Jag ställde mig bredvid henne och gjorde detsamma.
"Den är ju en riktig historia" sa jag och tvekade om vi bör ta den. Jag älskar skräckfilmer, men jag hatar skräckfilmer som var baserad av verklighet. Men jag vet inte varför.
"Ja, det är ju det som gör filmen spännande!" svarade Belle. Däremot älskar hon sånna filmer mer än mig.
"Du minns ju vad som hände med mig förra gången, jag vill inte att det ska hända igen."
"Juste..." sa Belle och tvekade en aning med mig och skrattade.
Det kanske såg roligt ut för de andra, men jag var livsrädd.
Vi hade sett en film som hade hänt i verklighet och efter filmen blev jag som en psykopat. Jag satt kvar i soffan med en filt runt om mig, skakades av rädsla och hade fast blicken mot väggen. Jag ville inte gå upp till mitt sovrum, jag vågade inte. Jag fick sova tillsammans med Belle i hennes rum, men jag ville inte det heller. Jag satt kvar där i cirka 1 timme utan att låta någon säga ett ord till mig, och jag sa själv inte ens ett ord. Sedan tvingade Tyler mig att gå och sova, men jag vägrade så han bar mig upp. Och Belle satt vaken med mig i sängen tills jag skulle somna, vilket jag inte gjorde efter klockan 3 på natten. Sedan sov Belle också bredvid mig. Helt sjukt. Sedan dess har jag aldrig kollat på en skräckfilm som var sann. Aldrig mer någonsin!

"Jag har hittat en bra film!" sa jag till Belle och gick fram till henne.
The Evil Dead. Hon läste på baksidan vad den handlade om och kollade sedan på bilderna.
"Den ser väl bra ut."
"Vi tar den." sa jag. Och vi tog den.
Vi gick till godisavdelningen och plockade med oss lite godis, dricka, chips,och popcorn.
Vi gick till kassan, betalade och åkte sedan hem.

"Vi är hemma!" skrek jag högt i huset när vi kom in.
"I köket!" svarade Tyler.
Vi gick in till köket med kassarna och la de på bordet som grabbarna satt runt.
"Hej, vad har ni handlat?" frågade Liam och kysste Belle.
"Vi ska kolla på en skräckfilm" svarade hon när kyssen avbröts.
"Ingen sann film, va? Vi vill ju inte ha en psykopat i huset igen" sa Tyler och skrattade med de andra.
"Ha-ha!" skrattade jag ironiskt.
"Det där var helt knäppt Nessie" sa Tyler med ett leende.
"Mm, jag vet" svarade jag. Jag hade ingen lust med att prata om det för de skulle kunna skratta och reta mig hela kvällen. "Kollar ni med oss?" frågade jag med ett leende för att snabbt byta samtalsämne.
"Beror på, vilken film? frågade Jackson.
"The Evil Dead."
"Låter bekant, men visst. Fast jag är vrålhungrig, kan vi inte beställa pizza?"
Vi alla höll med Jackson och Liam ringde och beställde pizzor, kebabrullar och en kebabtallrik till mig.
Belle stoppade in sedan drickorna i kylskåpet så att det skulle vara kallt tills vi skulle kolla på filmen. Det skulle bli riktigt skönt att bara få sitta hemma, kolla på film, äta snacks och umgås vi alla tillsammans på en fredagskväll. Jag älskar det.
Min mobil som låg på bordet fick ett sms.
Justin stod det på skärmen. Jag tog den fort innan någon skulle märka, fast det gjorde de i alla fall.
"Så hur går det med dig och Justin?" frågade Jackson.
"Bra" svarade jag enkelt för att kunna läsa meddelandet.
                           
Fest hemma hos mig imorgon. Kom när ni vill och ta med er vem ni vill. Hoppas vi ses!
 
"Något du har fått reda på? Exempel varför de åkte bort?"
"Nix, har bara hört att de åkte till LA" svarade jag.
"Jag med" sa Liam.
Det knackades på dörren och Liam reste sig sedan upp för att öppna dörren och betala för maten. Sedan kom han in med flera kartonger och lade de på bordet.
"Högg in!" sa han och satte sig på sin stol igen. Och det var vad vi alla gjorde. Högg in i maten och njöt.

Justins perspektiv:
"Lyssna, imorgon är det fest här, skickade precis ett sms till alla så ni kan göra det samma, men ni måste plocka undan alla vapen. På en gång! Ingen full idiot ska få hitta den och leka med den. Alright? Och så tror jag att Jackson och hans gäng försöker få reda på saker av oss, jag har en känsla för det. Vanessa har aldrig gillat oss eller ens brytt sig om oss. Helt plötsligt pratar hon med oss, men det gör inte de andra förutom Liam då som inte säger så mycket till oss. Minns ni när vi sist träffades och vi hamnade i fight? Vi måste vara noggranna när vi pratar med de. De ska inte få veta varför vi kom hit, förstått?" sa jag till grabbarna när vi satt i vardagsrummet. De alla nickade på huvudet som svar.
Om Jackson skulle få reda på varför vi kom till Stratford skulle han hålla på att hota oss med det så fort det hände något. Saken är viktig och hemlig, och den ska stanna mellan oss.

Vanessas perspektiv:

Efter en stund satt vi alla runt matbordet med proppmätta magar och stönade av all mättandes.
"Det här är det bästa som finns!" sa Tyler och vi alla höll med.
Alla reste på sig, plockade undan bordet och diskade tallrikarna. Sedan gick vi in till vardagsrummet för att vila en stund och sedan sätta på filmen.
 
Varför kom Justn och grabbarna till Stratford? Vad är det de håller så hemligt? :O Det får ni reda på snart mina vänner ;)
 
Nästa vecka är jag borta i Åre, alltså inte så mycket skrivandes från mig :/ Men jag ska försöka, jag lovar! Men eftersom att jag måste ha med mig ganska många läxor så är det dem jag måste bli klar först med, hoppas ni förstår mig.
Kommentera!
 
(sorry för ett långttråkigt kapitel)
PUSS&KRAM

Kommentarer
Postat av: Emelie

jätte bra :)

2014-03-09 @ 14:58:55
URL: http://storiesaboutjustinb.blogg.se
Postat av: Anonym

Varför lägger du aldrig upp en collage eller ngt? har ingen bild i huvudet av någon av dom förutom justin

2014-03-23 @ 09:57:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback